boligsikring

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12019

      Hej
      Jeg har modtaget brev om efterfregulering af boligsikring for 2011, hvor der stilles krav om tilbagebetaling af 3 måneders for meget boligsikring.
      Det er min exkæreste der har modtaget pengene og var allerede fraflyttet lejemålet i den periode men jeg hæfter åbenbart solidarisk.
      Min “griske” exkæreste mener jeg skal betale 3/4 og hun 1/4 da jeg har tjent mest.
      Jeg har selv afholdt alle udgifter til husleje mv. og har ikke modtaget penge fra min exkæreste og mener derfor ikke at jeg skal tilbagebetale pengene. Derfor vil jeg klage over afgørelsen men vil gerne vide hvilke rettigheder jeg har og hvordan jeg gør.
      På forhånd tak!

    • #12020

      Den problemstilling du beskriver, er ikke omfattet af selve lejelovgivningen, og falder derfor udenfor mine egentlige kompetencer, denne brevkasses fokus, og de sagstyper der kan indbringes for huslejenævn/beboerklagenævn og boligret. Dog vil jeg mene, at det er kommunens boligsikringskontor (eller hvad de nu kalder det), du i givet fald kan klage til, eller prøve at afvise kravet fra. Hvis det er DIG personligt der har modtaget boligsikringen fra kommunen, har du et vanskeligt udgangspunkt, men hvis det er din ex der har, bliver dit udgangspunkt straks meget bedre.

      For her ud over at kunne svare på dit spørgsmål må man have langt flere oplysninger om situationen. Vi er reelt ovre i sagsbehandling, som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår, men det gør til gengæld vores lokale lejerforeninger, og vi vil anbefale jer at opsøge assistance hos en af dem: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.