Boligkontoret Danmark har brugt alle lejernes opsparede midler til invendig vedligeholdelse og dermed tømt kassen i selskabet

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Boligkontoret Danmark har brugt alle lejernes opsparede midler til invendig vedligeholdelse og dermed tømt kassen i selskabet

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12570
      Rolf Nielsen
      Deltager

      Jeg har opsparet over 30.000,00 til indvendig vedligeholdelse af min bolig som ikke er malet eller har fået lakeret gulve i 8 år. Boligkontoret Danmark har brugt alle lejernes midler til vedligeholdelse i Samsø Ældreboligselskab og de nægter at lade afdelingsbestyrelsen give tilladelse til maling og lakering med de midler som er opsparet til vedligeholdelse. Der er forsvundet mere end 450.000 af lejernes midler sammen med lejernes depositum. Nu skal beboerklagenævnet på besøg og vurdere som jeg kan få malet og lakeret min bolig. Landsbyggefonden vil tilsyneladende støtte, at tvangsadministrator Boligkontoret Danmark får adgang til millionstøtte efter selskabet en gang før har fået millioner i støtte. BRF Kredit har med tydelighed fortalt at huslejen skal sættes betydeligt ned, men tvangsadministrator regner med at Landsbyggefonden vil støtte det stik modsatte. Senest har tvangsadministrator brugt 50.000,00 til en udlejningskampagne som ikke gav en eneste ny lejer. Det lader til at Landsbyggefonden blot pumper endnu flere millioner i et håbløst projekt på Samsø og at lejerne vil blive tæppebombet med nye huslejestigninger. Er det ikke ulovligt, at misbruge lejernes indbetalinger til indvendig vedligeholdelse til arrangementer som udelukkende skæpper i kassen hos tvangsadministrator? Hvor længe kan en udpeget midlertidig administrator misrygte et selskab før han skal fratræde? Senest har Boligkontoret Danmark påstået at kollektiv indmeldelse i Køge Lejerforening er ulovligt? Er vi helt retsløse på Samsø? Hvem kan dog hjælpe lejerne i Samsø Ældreboligselskab mod Boligkontoret Danmark og Samsø kommune? Formanden for beboerklagenævnet er chef for ham i Aarhus kommune som rådgiver Samsø kommune i krigen mod lejerne – så vi kender alt til formandens sympatier. Hans seneste kendelse er indbragt af hele 7 lejere for Retten i Aarhus hvor tvangsadministrator Boligkontoret Danmark sinker sagen mest muligt. Desværre lader alle myndigheder til at fralægge sig enhver form for ansvar i sagen.

    • #12571
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeres sag er en skandale, som kun har kunnet lade sig gøre fordi den tidligere regering har holdt hånden over en komplet uduelig kommunalbestyrelse på Samsø – og fordi det politiske system åbenbart er helt uinteresseret i, hvad der foregår af ulovligheder på denne fjerntbeliggende ø.

      Men hold ud. En dag vil retfærdigheden forhåbentlig sejre. Den der har tid til at vente behøver ikke gøre nogen indrømmelser.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.