Boliggarantibevis

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12799

      Jeg har købt et bevis og det aktivere jeg 3 dage før det udløb. Har mail 1½ månede efter hvori de skriver jeg stadig er på venteliste.
      Er jo et tålmodigt væsen så jeg venter så yderliger 3 måneder med at rykke for en lejlighed. Da jeg så står der siger de pludselig at det ikke gælder fordi de kun havde 3 dage til at finde en lejlighed.
      I mit bevis står der at jeg bare skal gøre krav på inden udløbs dato. Hvilket boligselskabet siger jeg har gjort men det gælder bare ikke og de beklager at jeg har modtaget et mail hvori der står jeg søger…. Det er bondefangeri og jeg er 1000 kr fattigere… Jeg mener jo at det er gældende og at købeloven er i spil her.
      Håber du kan give mig et råd ???

    • #12800
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg har ikke nogen erfaring med boliggarantibeviser, og det ligger i kanten af lejeloven. Måske kan du bruge almenlejelovens § 7 som skyts mod boligselskabet:

      Ved udlejning til beboelse, ved formidling af sådanne lejeforhold eller ved bytning af boliger er det ikke tilladt at modtage eller kræve vederlag fra lejeren eller at betinge sig, at lejeren indgår anden retshandel, som ikke er et led i lejeaftalen. Udlejer kan dog opkræve gebyr hos boligsøgende, hvis dette er tilladt efter anden lovgivning.

      Prøv at få Forbrugerrådet eller Kontant til at interessere sig for din sag.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.