Boligforening ændre opsigelsen

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Boligforening ændre opsigelsen

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11883
      Sarah Bech
      Medlem

      Hej.
      Vi bor til leje på et kollegium som udlejes gennem AKU-Aalborg.

      Vi har i denne forbindelse opsagt vores lejlighed pr. 15/07/12, med fraflytning d. 01/07/12, idet der er en istandsættelsesperiode på 14 dage.

      Dette fik vi bekræftet med følgende blanket d. 17/04.

      Click to access Opsigelse.pdf

      Nu har vi så torsdag d. 03/05 modtaget følgende mail om at det ikke alligevel kan lade sig gøre idet ejerforeningen holder ferielukket. Og vi dermed enten skal betale helt til 01/08 eller flytte ud senest d. 15/06.

      Hej Sarah og Henrik

      Jeg har forgæves forsøgt at fange dig/jer pr. telefon i dag.

      Jeg skriver vedr. jeres opsigelse på Sigrid Undsets vej 238 B, 1.
      Du skulle gerne have modtaget bekræftelsen pr. mail d. 17 april 2012.

      I dag har jeg så modtaget opringning fra boligselskabet, at den ikke kan godkendes, da de ikke genudlejer pr
      15 juli 2012 grundet ferie.

      Det vil sige at hvis i fortsat ønsker at fraflytte boligen 1 juli, så hæfter i som lejer hele opsigelsesvarslet ud.
      Hvis i der imod ikke ønsker at hæfte hele opsigelsesvarslet ud, bliver i nød til at ændre fraflytningsdatoen til d. 15 juni.
      Så der vil være istandsættelsesperiode fra 16 -30 juni og boligen vil blive forsøgt genudlejet pr. 1 juli.

      I bedes kontakte mig hurtigst muligt, så vi kan få ændret datoerne og få givet boligselskabet besked.

      Med Venlig hilsen/Best regards

      Christina Libergren

      Først og fremmest har de benyttet et gammelt telefonnummer, som ikke er det oplyste i opsigelsen (hvor der står to numre) og dernæst giver det følgende problemer. Idet vi har eksamner og skal flytte på tværs af landet har vi ikke mulighed for at flytte tidligere, og vi ved ikke om vi bliver optaget på vores kandidatuddannelser så ved i teorien ikke om vi overhoved har nogen indtægt i juli, så giver os lidt et problem.

      I vores lejekontrakt står at vi kan opsige til d. 1 i en måned med 6 ugers opsigelsesfrit, men både AKU og vores vicevært har fortalt at det også er muligt at opsige til d. 15, men har jeg jo ikke på skrift og kan dermed ikke bevise.

      Spørgsmålet går på om de godt kan ændre aftalen når de først har bekræftet den? Hvad skal man gøre ved det?

    • #11884

      På den ene side KAN der være tale om, at de / udlejer reelt har ret til ekstra måneds husleje, pga. bestemmelsen om tre måneders opsigelsesfrist. På den anden side kan der modsat også godt være tale om at de/udlejer på grund af pligten til at godskrive fraflytter “hvad der indhentes eller burde være indhentet ved tidligere genudlejning”.

      – Men for at kunne svare konkret på dit spørgsmål må man have en del yderligere detail-oplysninger om situationen. Vi er reelt ovre i sagsbehandling, som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår, men det gør til gengæld vores lokale lejerforeninger, og vi vil anbefale jer at opsøge assistance hos en af dem: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.