boende over åben kælder

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12655

      hej. jeg bor i en lejebolig lige oven over en åben kælder ud til gården,det trækker noget så gevaldigt, i min lejlighed, gulvene er is kolde, der er en gitter dør ud til gården,der er ligeledes et gittervindu. da jeg bor i stue etagen, fiser alt kulde op til mig. så er det jeg vil spørge, er det ikke sandt at man kan få et nedslag i huslejen pga overnævnte gener. det er 5 år siden jeg flyttede ind. ved indflytningen er man ikke med til syn, hvad jeg ikke forstår, især forstår jeg det ikke da min rediator i det ene rum ,aldrig har fungert. og ergo når man ikke er med til syn, går man automatisk ud fra at boligselskabet har styr på, hvad der bør laves af udbedringer. og ja jeg må sige at jeg for første gang har brokket mig for nylig, pga der har været en del død.s fald. samt andre tragiske hændelser. men jeg er intresert i om man ikke kan få nedslag i huslejen pga lejemålet ligger oven på en åben kælder. jeg ville blive glad for at høre fra jer. m. venlig hilsen.
      anitta.o.andersen
      trepkasgade 21 st. th
      8000 århus.c

    • #12656
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jo, det er muligt (men svært) at få et forholdsmæssigt nedslag i huslejen på grund af mangler. Som lejer har man ret til at gå ud fra, at der i alle opholdsrum kan opnås en temperatur på 20 grader selv i en kold vinter.

      Der er også mulighed for at få nedslag i varmebetaling på grund af udsat beliggenhed.

      Endelig er der mulighed for, at enten beboerklagenævnet eller kommunens byggemyndighed påbyder udlejer at afhjælpe manglerne.

      Din sag er så kompliceret, at du ikke vil kunne vinde den alene. Meld dig ind i en lejerforening og få bistand. Den nærmeste  lejeforening inden for Danmarks Lejerforeninger er Randers Lejerforening.

      Randers Lejerforening

      Torvegade 14, 1. sal (Indgang i porten)
      8900 Randers
      Tlf. 86429114 • Fax: 86416522

      Åbningstider:

      Tirsdag 18.30-21

      Torsdag 18.30-21

       

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.