bo depositumet op

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10655

      Jeg bo til leje hos en udlejer der ikke har det bedste ryg, og jeg har da også kørt en sag mod ham vedr. en ekstra varme regning som skyldes dårlig vedligeholdelse af tag, som var utæt og som jeg havde påpeget overfor udlejer de to vintre jeg nu har boet her, taget er nu lavet. Jeg har fået en anden bolig pr 1. januar 2012 og skal sige mit lejemål op men jeg har min tvivl om jeg vil få depositum tilbage og overvejer derfor at bo det op de 3 mdr min opsigelse lyder på . mit spørgsmål er nu om udlejer kan bede mig fraflytte pga misligeholdelse af lejekontrakten, jeg har boet til leje ca 2 år og det er et ubegrænset lejemål .jeg påtænker at oplyse udlejer om at jeg forventer at bo depositumet op.
      Jeg kan yderlig oplyse at udlejer misligholder sine forpligtigelser som udlejer, jeg har måtte vente 5 mdr på at få renset et kloakafløb fra køkkenvasken, og at jeg nu endnu ikke kan bruge køkkenafløbet da der kommer vand harfra og ned til underboen, manglende lister på trappe , utætheder ved vinduer osv osv.

    • #10656
      Jakob Lindberg
      Moderator

      I princippet har man ikke ret til at bo depositum op. Det har man, hvis man har betalt “forudbetalt leje”. Men mange gør det alligevel. Hvis du undlader at betale husleje, kan udlejer pålægge dig gebyr (250 kr for hver måned) og han kan ophæve lejemålet. Men hvis du nægter at flytte kan han i praksis ikke nå at få dig sat ud med fogedens hjælp inden de tre måneders opsigelse er gået.

      Mange vælger at bo depositummet op, selv om de bliver pålagt gebyrer, fordi de ikke ønsker at slås med udlejerne om at få depositum retur.

      Meld dig ind i en lejerforening og få rådgivning.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.