Bo-periode vs. regnskabsperiode

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Bo-periode vs. regnskabsperiode

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14413
      Stine Stine
      Medlem

      Hej,
      jeg har netop modtaget et varmeregnskab for en lejlighed jeg fraflyttede den 1.8.2014. Regnskabet viser at jeg skal betale 1500 ekstra, hvilket udlejer allerede har fratrukket mit depositum.

      Regnskabsåret går fra 1.6.2013 til 1.5.2014. Jeg boede i perioden 1.2.2014 til 1.8.2014. Er jeg forpligtet til at betale for de 8 måneder hvor der boede en anden lejer i lejligheden?

      I kontrakten står der blot at skæringsperioden er den 1.6 og at lejer selv skal betale for afmåling ved fraflytning.

      På forhånd tak.

    • #14414
      Jakob Lindberg
      Moderator

       Det skal fremgå af regnskabet, at du kun betaler for den periode, du selv har boet i lejligheden. I øvrigt kan regnskabet være ugyldigt, f.eks. hvis det er kommet for sent frem. Normalt skal et varmeregnskab tilsendes senest 4 måneder efter varmergnskabsårets udløb, hvilket i dit tilfælde er den 1. oktober.

       

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand. Lejerforeningen kan også hjælpe med at finde ud af, om du betaler for meget i husleje, hvilket langt de fleste lejere i den gamle private boligmasse gør. 

      /* Style Definitions */
      table.MsoNormalTable
      {mso-style-name:”Tabel – Normal”;
      mso-tstyle-rowband-size:0;
      mso-tstyle-colband-size:0;
      mso-style-noshow:yes;
      mso-style-priority:99;
      mso-style-parent:””;
      mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
      mso-para-margin:0cm;
      mso-para-margin-bottom:.0001pt;
      mso-pagination:widow-orphan;
      font-size:10.0pt;
      font-family:”Times New Roman”;}


Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.