blevet groft snydt og lovet guld og grønne skove

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen blevet groft snydt og lovet guld og grønne skove

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13191

      Goddag, mig og min kæreste er lige gået fra hinanden og vi sagde lejligheden til d. 01-06-2013 og vi ønskede den udlejet hurtigst muligt, vi mødtes oppe i lejligheden med udlejeren og min kærestes søster var med og vi aftaler med udlejer at brændmærket på badeværelset bordet skulle skiftes ud og så mente han at hans trægulv skulle laves pg han truet os med at vi kunne selv vælge, lave en fraflytningsrapport og så krævet han gulvet høvlet ned, hvilket er pisse dyrt eller også repearet han gulvet og ville give os en pris for det, da vi så flytter ud og give nøglen til udlejer, så malerne kan komme til. Efterfølgende får vi afvide at en ny lejer vil flytte ind d. 14-06-2013 og vi blev glade og tænkte yes, det var de ekstra 2200 for den halve månede vi sparet den stod tom.

      Nu kommer vores problem efterfølgende.

      Vi modtog opgørelsen efter laaaangtids ventetid, og ser at udlejereb havde lavet nogle fejlet, nemlig at vi betalte for en hele månede altså hele juni 6. Månede, så havde taget 3000 kr at lave 3 kvm2 gulv hvilket jo er urealistisk i min verden, så skulle betale 500 kr i flyttegebyr og det står der intet om i lejekontrakten at vi skal betale.

      Men vi tænkte at han var nok til at snakke og havde lavet en fejl, for vi havde set udlejeren rende rundt i lejligheden og slæbe ting ind i perioden d. 14-20 juni, så fik vi så dette svar af ham i dag 2 måneder efter vi har flyttet ud, at det var fordi maleren nået ikke og blive færdig før d.14 så kunne han jo ikke leje den ud og hans begrundelse for vi så hende derinde er at hun havde fået lov til at gøre lejligheden rent efter maleren og så sætte en seng op og hænge lamper op, men det kan udlejeren sgu da ikke give lov til, hvis vi betaleren huslejen? Og det er uden tvivl også løgn at hun ikke var flyttet, ved han er i familie med den nye lejer.

      Mit spørgsmål er her, burdd man ligge sag an mod sådan en svindler pg hvis ja, kan man få gratis hjælp nogen steder? Da vi begge er lærlinger så pengene er små, for det er virkelig frustrerende og blive snydt på den måde og blive lovet en masse, som viser sig at være løgn eller overdrevet og hans begrundelse for flyttegebyret på 500, er at han ikke gider og gøre el og varme op gratis.

    • #13192
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeres sag er meget konkret og noget kompliceret, så jeg vi udlade kommentere detaljerne.

      En udlejer skal stille krav over for lejreren inden for 14 dag efter at han har modtaget nøglerne til lejligheden. gør han ikke det, kan han ikke kræve istandsættelse på lejers regning. Dette kan betyde, at I ikke skal betale for gulvet.

      Flyttegebyret er ulovligt, medmindre udlejer kan dokumentere, at han har betalt beløbet til et varmeregnskabsfirma eller lign.

      I kan klage til huslejenævnet (gebyr 139 kr) I får det bedste resultat, hvis I melder jer ind i en lejeerfoening og får bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg 

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.