Blevet bange for genboen.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14564
      Randi Randi
      Medlem

      Jeg bor i En boligforening. Min genbo kan ikke sove for min kæreste snorken når han besøger mig i weekenden. Han satte en seddel op på døren at han vil ringe på om natten hvis han ikke stopper med dette. Dette gjorde han ugen efter. Jeg turde ikke at lukke op. Boligforening siger hvis jeg føler mig truet eller bange skulle jeg kontakte politiet. Det har jeg må gør for nyligt. Genboen stoppede op og vil snakke med os men jeg fik af vide at jeg skulle sige at han skulle kontakte Lejerbo. Min kærester kommer for at tage mig med Videre men genboen må have set det som en trussel og for han begynde at træde op mod min kæreste. Jeg vælger at politi anmelde det da han tilbyder min kæreste de kan afgøre det her nu. Kontakter Boligforening og de siger det er politiet for det Skal anmeldes hvis jeg føler mig truet. Det der så sker nu er det helt galt. Han er så gal at han har truet min kæreste direkte på dig måde han er en færdig mand. Men kæreste er kun på besøg. Denne sidste trussel kommer også på en seddel på døren da han også skriver han har snakket med politiet for han mener ikke han har truet. Jeg turde ikke være hjemme mere når kæresten er der eller jeg turde ikke rigtig være der mere, men boligforening skriver til mig de ikke rigtig kan gør noget. Andet de kan tage kontakt til ham og bed ham om at alt kontakt skal foregå igennem dem. Er der virkelig rigtig jeg ikke er beskyttet på nogle måder?

    • #14565
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Desværre er det meget svært at gardere sig mod gener fra en psykopat som din genbo. Det er dog ikke rigtigt, at boligforeningen ikke kan gøre noget. En udlejer kan ophæve lejemålet, hvis en lejer son din genbo truer med vold. Det fremgår af Almenlejeloven, § 81 og § 90. Se nedenfor.

      Læg pres på boligselskabet for at de starter en ophævelsessag. Få bistand i en lejerforening. Brug pressen.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

      § 81. En lejer kan pålægges retsfølger efter § 82, når lejeren i følgende tilfælde udøver adfærd, som er til gene for ejendommen, udlejer, dennes ansatte, lejere i ejendommen eller andre, der lovligt færdes i ejendommen:
      1) Når lejeren udøver eller truer med fysisk vold over for de pågældende personer.

      § 90. Udlejeren kan hæve lejeaftalen i følgende tilfælde:

      7) Når lejeren har tilsidesat god skik og orden, jf. § 81, stk. 1, nr. 1-8 eller 11, jf. § 82, stk. 2, og forholdet er af en sådan karakter, at lejerens flytning er påkrævet.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.