betalt for lidt i husleje pga. Banken

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen betalt for lidt i husleje pga. Banken

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11472
      Lene Iversen
      Medlem

      Hej Hej.

      Håber I kan hjælpe mig lidt?
      Det drejer sig om min husleje som er steget med 55 kr. her januar 2012.

      Pga. Problemer med netbank, har jeg måttet overføre huslejen to gange, først det gamle beløb, og derefter de 55 kr. ekstra. for at få det til at passe. Det gjorde jeg den 04.01.2012 så jeg skulle efter reglerne have nået det i tide. (huslejen forfalder den første)

      Jeg overførte igen af to omgange for feb. at få beløbet til at passe, det blev overført d. 01.02.2012 -troede jeg!

      Igår modtog jeg så brevet fra udlejeren om, at jeg ikke har betalt korrekt huslejen for jan. og feb. og at der var kommet rykker på. Det synes jeg var mærkeligt, da jeg jo havde overført og tænkte at de nok kunne finde ud af det, selvom jeg gjorde det af to omgange.

      Jeg var med det samme inde, og tjekke netbanken igen, og kunne se, den kun havde overført den gamle husleje for feb. uden det ekstra der skulle oveni, og at banken havde afvist min husleje overførsel for feb.
      Det havde jeg ikke fået besked på!

      Jeg var i dag(09.02.2012), igen inde og overføre de sidste 55 kr. dog nogle dage for sent, hvilket jo betyder gebyr.

      Hvis udlejeren ser bort fra, at jeg har overført af to omgange, har jeg jo ikke gjort noget forkert, bortset fra at de ikke fik de rigtige penge rettidigt for februar. Men det må da være bankens fejl, fordi de ikke har oplyst mig om,at de havde afvist mine overførsler, hvilket de burde??

      Skal jeg betale de ekstra gebyrer selvom det ikke var min fejl med banken?
      Godt nok, er det kun 418 kr. det drejer sig om, men når man er studerende er det bestemt mange penge at miste.

      På forhånd tak for svar!

    • #11473

      Banker er ikke flinke til at påtage sig ansvaret for denne slags ting. (HELLER ikke denne slags ting!)

      Og da det i forholdt til udlejer klart er dit ansvar, tror jeg du må notere det på kontoen for lærerpenge.

      Hvis du imidlertid ønsker at gå videere med det, eller der skulle opstå forviklinger, vil jeg anbefale at du opsøger assistance i en lokal loejerforening: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.