Betalt for lidt i Husleje, og skal nu betale tilbage.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Betalt for lidt i Husleje, og skal nu betale tilbage.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10062
      Morten Olsen
      Medlem

      Hej.
      Jeg har lige modtaget et brev fra udlejer hvor der står.

      I forbindelse med beregning af stigning i leje efter nedskrivning af tilskud fra det offentlige, er vi blevet opmærksomme på, at lejebetalingen for deres lejemål har været fejlagtig siden 1. marts 2006. osv

      Jeg har boet i lejligheden siden år 2000, og i 2006 fik vi en boligforbedring med tilskud fra kommunen.

      men nu siger udlejer at jeg skylder fra perioden 1/3 2006 til 31/1 2011 = 223,41 *59 = 13181,19dkr.

      så de siger at jeg skylder dem 13000dkr fordi de ikke kan regne ? så mit spørgsmål er om jeg har en sag hvis jeg henvender mig til huslejeklagenævnet.

    • #10063
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Ja, du har bestemt en sag.

      Der er normalt ingen mulighed for at varsle huslejestigning med tilbagevirkende kraft.

      Såfremt en udlejer opdager at han har begået en regnefejl som denne, kan han formentlig forhøje lejen med fremtidig virkning

      Jeg går ud fra, at der er tale om en ejendom fra før 1992. I så fald skal huslejestigninger ske på helt normal vis. Det vil sige, at du skal have en gyldig varslingsskrivelse. Den opkrævning, du har fået, opfylder sandsynligvis ikke disse krav. Se mere under Rettigheder — Lejeforhøjelse — Varsling

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.