Betaling mens tidligere lejer stadig bebor lejemålet

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Betaling mens tidligere lejer stadig bebor lejemålet

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13018
      Anette 4655
      Medlem

      Jeg vil høre, om det er muligt at få en afklaring på hvorvidt nedenstående er helt efter reglerne i Lejeloven.

      Jeg har sagt ja til en lejlighed ved Boligselskab.
      Lejlighed er til overtagelse 15.06.2013. Jeg har en opkrævning, som derfor dækker husleje for perioden 15-30.06.2013.
      Boligselskab udleverer imidlertid først nøglerne til mig den 17.06.2013, kl. 13.30 – for som de siger, så arbejder de ikke om lørdagen.
      Derudover bor tidligere lejer stadig i lejemålet og afleverer først lejligheden kl. 13.00 den 17.06.2013.
      Mit spørgsmål går så på, om Boligselskabet har lovhjemmel til at opkræve mig fra den 15.06.2013, hvor jeg ikke har adgang til lejemålet og hvor lejemålet faktisk stadig bebos af tidligere lejer?
      Mvh Anette

    • #13019
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Nej, boligselskabets handlemåde er ikke efter reglerne. Hvis den 15. er en lørdag, og lejeren først  får nøglen den 17, så skal udlejer ikke opkræve leje fra den 15. Det står ingen steder, men følger af almindelig logik og af almenlejelovens § 14.

      Du bør kræve at få de to dages husleje godtgjort. Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.