Betaling for flyttesyn

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10979
      Marlene Bech
      Medlem

      Hej igen.
      Kom lige i tanke om, at der i min kontrakt under paragraf 11 står følgende: “Der er aftalt lejestigning med regulering en gang årligt fra 171fog fremdelses hver følgende januar, således, idet stigningen træder i kraft uden yderligere varsel, da det er aftalt på forhånd. Førse gang den 1/1-2012.”
      Jeg har regnet mig frem til at stigningen er 2% af huslejen.
      Vi har slet ikke aftalt noget som helst og jeg har først set dette punkt efter underskrivelse af kontrakten.
      Er det egentlig lovligt at kræve en stigning i huslejen når der ikke er tale om noget andet end en stigning? Og kan det allerede træde i kraft pr. 1. januar, blot 2 måneder efter, jeg er flyttet ind? Burde det så ikke være pr. 1.11. såfremt det altså er lovligt at kræve denne stigning?

      Oven over i samme paragraf står der følgende: “Der betales kr. 850,00 for flyttesyn ved fraflytning af lejemålet.” Må han gerne kræve penge for dette??

      Endvidere står i Ad §7: “Hvis lejemålet ikke ved opsigelse er/kan istandsættes i opsigelsesperioden p.g.a. lejemålets benyttelse af lejer, er lejer forpligtet til til at betale leje i istandsættelsesperioden indtil ½ halv måned. Lejligheden er nyrenoveret med nye elinstallationer, nyt køkken og bd med skjulte rørinstallationer, afhøvlede gulve samt ekstra pladeopsætning ydervægge.”

      Ærlig talt forstår jeg ikke den første tekst. For mig er det en gang volapyk og jeg kan derfor ikke vurdere om jeg skal spørge om dette er okay eller ej. Kan du oversætte det til dansk for mig og tage vurderingen om det lovligt eller ej.
      Det sidste, der vedrører nye elinstallationer osv. forstår jeg udemærket. Jeg kan af erfaring sige, a samtlige de få kontakter, der er i denne lejlighed ikke er nye. De er alle gulnede..! Det nye køkken har jeg omtalt i min sidste henvendelse. Det samme gælder de skjulte rørinstallationer, som jeg slet ikke kan anerkende.
      I paragraf 11 er også nævnt, at: “Sidste indbetaling af husleje er 3. bankdag i måneden. Efter denne dato kan skyldig beløb kun indbetales til adv. Paul Bjørn, Fladbrovej 2, 8900 Randers med tillæg af indexreguleret påkravsbeløb pt. kr. 250,00. så er det lige jeg igen spørger; er det lovligt at kræve påkravsbeløb for skydigt beløb? Og så ansigt til ansigt??
      Jeg bryder mig virkelig ikke om paragraf 11. Jeg synes, det lyder lusket.

      Jeg håber, at høre noget omkring mine spørgsmål hurtigt, da jeg har en dårlig fornemmelse med disse SÆRLIGE VILKÅR.
      Venligst Marlene Bech

    • #10980
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Normalt svarer vi kun på 1 spørgsmål fra hver spørger. Din sag er så omfattende, at den overskrider, hvad vi kan påtage os her i brevkassen.

      Jeg kan dog sige, at den bestemmelse om automatisk regulering af lejen, sandsynligvis er ugyldig. Det samme gælder bestmmelsen om gebyr på 850 kr.

      Meld dig ind i Randers Lejerforening og få bistand. Find adressen under “Lejerforeninger”.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.