Betaling af varme efter udflytning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Betaling af varme efter udflytning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10667

      Jeg flyttet ud af mit værelse i et bofællesskab i slutningen af juni og har gjort op mht. depositum etc. Nu har jeg fået en mail fra min husejer som skriver at der er blevet brugt mer olie/prisen på olie har gået op i vinter, sådan at vi er 3900kr i minus. Dette beløb bedes betales ila. morgendagen, da regningen forfalder der.

      Kan han kreve at dette beløb skal betales nu i eftertid? Jeg har aldri fået tilsendt noget varmeregnskab.

      I min kontrakt står det dessuten at vores lejlighed opvarmes vha. fjernvarme/naturgas, så det er i udgangspunktet lidt modstridende at vi skal betale for olie.. Kan det være snyd?

    • #10668
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Ja, det kan meget vel være snyd.

      Om udlejer kan kræve efterbetaling afhænger af om der er tale om et gyldigt varmeregnskab efter lejelovens regler. For at være gyldigt, skal et varmeregnskab f.eks. være forsynet med oplysning om lejerens ret til at gøre indsigelse. Indholder varmeregnskabet ikke denne oplysning er det ugyldigt og lejeren kan sidde det overhørigt.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand i sagen.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.