Betaling af rest depositum ved fraflytning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Betaling af rest depositum ved fraflytning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13667

      Hejsa, jeg er pr 1. December 2013 flyttet sammen med min kæreste.
      Hun sagde sin gamle lejlighed op sådan at hun var fraflyttet den 1 jan 2014. Hun afleverede sine nøgler den 10 dec. 2013 da vi havde flyttet hendes ting og rengjort lejligheden på dette tidspunkt.
      Hun fik først en fraflytningsrapport den 15 jan 2014, og jeg sagde det var lidt sent efter min mening. Vi kiggede på LO’s hjemmeside og der stod der at man senest skulle have den rapport 14 dage efter fraflytning, ellers havde man krav på at få hele sit depositum tilbage. Hun vil imidlertid ikke kræve dette da hun ikke vil skabe uro over 1 dag og fair nok. Men nu er vi i slut januar og hun har stadig ikke fået udbetalt hendes rest depositum, selv efter gentagne henvendelser til udlejer.

      1 spørgsmål: Har man som lejer krav på fuld tilbagebetaling af sit depositum efter 14 dage fra fraflytning?

      2 spørgsmål: De 14 dage efter fraflytning, er det fra man afleverer nøglerne til udlejer, i min kærestes tilfælde den 10 dec 2013, eller er det fra den dato man ikke længere står som lejer altså i dette tilfælde den 1 jan 2014?

      3 spørgsmål: Er det et specifikt tidsrum der max må gå før man Skal have udbetalt sit restdepositum?

      På forhånd tak for svaret.

    • #13668
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Svar:

      1) Man har krav på fuld tilbagebetaling af depositum, hvis udlejer ikke skriftligt har krævet istandsættelse senest 14 dage efter fraflytningen.

      2) 14-dages fristen løber fra det tidspunkt man har aflevet nøglen, hvis man vel at mærke har givet udlejer sin nye adresse.

      3) Der er ikke nogen udtrykkelig frist for hvornår udlejer skal tilbagebetale depositum. Det skal ske, så snart udlejer kan gøre sit krav op. Indbring sagen for huslejenævnet.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.