betaling af forbrug af varme

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen betaling af forbrug af varme

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13457

      Hej,
      Jeg har i dag modtaget en opkrævning af varme forbrug.

      min kæreste og jeg har boet i en 2 værelset lejlighed sidste år og flyttede ind i en anden (samme udlejer).

      vi har nu modtaget opkrævning af varme for begge lejligheder, og vi har brugt mere end det som vi betaler aconto.

      det som vi finder underligt er at regnskabs året ikke passer sammen med, hvornår vi har boet i de forskellige lejligheder.

      ved den første lejlighed har de skrevet regnskabs året går fra 01.05.2012 – 30.04.2013, vi boede i den periode kun fra 01.05.2012 – 15.12.2012

      ved den anden lejlighed skriver de regnskabs år fra 01.05.2012 – 30.04.2013 og vi har boet der 15.12.2012 – 30.04.2013

      kan det passe vi skal betale for de måneder vi ikke har boet i lejlighederne?

    • #13458
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Der er forskel på regnskabsperioden og boperioden. Regnskabsperioden er fast, i jeres tilfælde 1/5 -30/4. Men boperioden fremgår normalt også af varmeregnskabet. Under alle omstændigheder skal I kun betale for de målerenheder, der er blevet registreret i jeres boperiode. Hvis I er i tvivl herom bør I gøre indsigelse mod varmeregnskabet. indsigelsen skal være begrundet.

      Søg vejledning i en lejerforening.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.