Bestyrelsen blev nægtet adgang til regnskabsbilag i Samsø Ældreboligselskab

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Bestyrelsen blev nægtet adgang til regnskabsbilag i Samsø Ældreboligselskab

  • Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12057
      Rolf Nielsen
      Deltager

      Den afsatte bestyrelse for Samsø Ældreboligselskab har nægtet at underskrive de seneste årregnskaber da vi ikke havde tillid til regnskaberne og da vi blev nægtet adgang til selskabets regnskabsbilag på trods af tidligere afgørelser fra ministeren om dette. På det senest afholdte afdelingsmøde nægtede administrator, at oplyse om selskabets økonomiske situation og kun ved aktindsigt hos kommunen kan vi se økonomien er helt gal. Nu er jeg glad for vi nægtede at underskrive de regnskaber og dermed tidligt har påpeget problemerne. Hvis jeg havde brugt los af lejernes opsparing i selskabet til andet end det midlerne var hensat til var det vel ulovligt? Underslæb hedder det vist – men det samme gør sig vel gældende når det er et alment boligadministrator og kommunen som begår samme ulovligheder? Dem som har brugt af lejernes midler i strid med reglerne skal vel straffes på samme måde som hvis jeg ulovligt havde brugt af lejernes hensættelser? Jeg anser det for en skærpende omstændighed at det ikke er uvidende lejere, men en administrator med speciale i almen boliglovgivning og en tilsynsmyndighed som har brugt los af lejernes betroede midler i stedet for os lejere i bestyrelsen som er uden dyb indsigt i almenbolig lovgivningen. Vi har i årevis forsøgt at råbe myndighederne op om de ulovlige forhold som vi har oplevet, men ingen myndighed lader til at ville gribe ind. Alle lader til at ville dække over Samsø kommune og Boligkontoret Danmark. Samsø kommune har også for år siden haft ulovlige lån mellem de enkelte afdelinger i selskabet uden at det fik skyggen af konsekvenser. Det var Domea som ikke overholdt reglerne dengang. Det lader til at de almene boligadministrations selskaber kan gøre som det passer dem uden konsekvenser. Det finder jeg meget forkert.

      Hvis BRF Kredit har fået udbetalt lejernes deposita og hensættelser som afdrag på lån og renter finder jeg også dette særdeles kritisabelt. Kan BRF Kredit blive pålagt til tilbagebetale lejernes midler som de på urigtig vis har modtaget? BRF Kredit har i årevis kendt til problemerne i Samsø Ældreboligselskab og kan ikke være uvidende om, at selskabet var nødlidende. Det gjorde bestyrelsen BRF Kredit opmærksom på allerede i december 2010.

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.