Beboerindskud

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9663
      Jan 1245
      Medlem

      Jeg vil gerne spøge om Beboerindskud, hvad skal man bruge det til. Jeg har læst i leje loven om Depositum og forudbetalt husleje. Hvad med Indskud, kan jeg bruge den som husleje i opsigelsesperioden.
      Jeg har betalt 28.450 kr som beboerindskud, mens husleje er på 6.300 kr.det er en ny byggeri. nu vil jeg fraflytte, og jeg vil gerne bruge noget at indskud som husleje, for eks. 3 måneds husleje, resten kan brugs til evt. istandsættelse af lejligheden.
      Med Venlig Hilsen

    • #9664
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg kan ikke besvare dit spørgsmål med 100 % sikkerhed, blandt andet fordi jeg ikke kan se om du bor i alment eller privat byggeri. Normalt må man ikke bruge beboerindskud til at betale husleje med i opsigelsesperioden. Det må man kun, såfremt det hedder forudbetalt leje, eller hvis det af lejekontrakten fremgår, at indskuddet kan bruges som forudbetalt leje.

      For at afgøre spørgsmålet er det nødvendigt at se kontrakten.

      Det er dog ikke strafbart på nogen måde at undlade at betale leje i opsigelsesperioden. Mange gør det for at undgå at have for mange penge ude at svømme.

      Jeg vil foreslå, at du melder dig ind i en lokal lejerforening og får konkret rådgivning.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.