Beboerbestyrrelsen

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14217
      Mirka 3076
      Medlem

      Vi bor i privat ejet byggeri, hvor vi i vores afdeling har 3 mennesker der bestyrere beboerstyrrelsen.
      Vi giver 40kr om måneden til denne bestyrelse, altså så vi løbende kan få holdt vores afdeling vedligeholdt.
      Nu harm bestyrelsen så købt en computer fra vores fælles kasse, til den ene af de 3 bestyrere, fordi de mente at hendes egen var gået i stykker, og den havde hun i et par år brugt til at skrive vores afdelings ting fra. Så er mit spørgsmål….
      1. Må bestyrelsen bruge fra fælles kasse til sådan en computer, som står hos hende den er købt til?
      2. Og hvis ja, må vi andre så ikke bruge denne computer? Vi har jo oz betalt den.
      3. Skal sådan en computer ikke beskattes?

    • #14218
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg går ud fra, at “beboerbestyrelsen” er en beboerrepræsentation oprettet efter lejelovens regler. Efter disse regler må der i 2014 maksimalt opkræves 336 kr. pr lejemål pr. år – svarende til 28 kr. om måneden. (“Vejledning om regulering pr. 1. januar 2014 af satser på boligområdet”).

      Pengene går ikke til vedligeholdelse af ejendommen men til at dække beboerrepræsentanternes udgifter. Der er ikke noget i vejen for at pengene bliver brugt til at indkøbe computere. 

      Vi har ikke forstand på skattespørgsmål.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.