Balkon

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11250

      Er fraflyttet lejlighed 15. nov. Lejligheden ejes af en håndværker og der står i særskilt afsnit at istandsættelse af lejligheden udføres af håndvækere efter udlejers valg. Han har nu udført arbejdet selv og for få dage siden sendt mig regning på godt 23.000, hvilket er 6000 mere end depositum, som han vil have ekstra i betaling – uden at have nævnt noget for mig.
      Har han ret til det?

      Derudover siger han nu samtidig, at han måske skal skifte trægulv på altanen og dette er ikke med endnu (den var ny ved indflytning og er selvfølgelig påvirket af vind og vejr.Jeg har ikke givet den special olie). Hører altanen ikke under udvendig vedligeholdelse? Kan han komme med sådanne påstande efter så lang tid?

      Har desværre ikke kopi af slutrapporten, som jeg underskrev..

      På forhånd tak for svar.

    • #11251
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Vilkåret om at istandsættelsen skal ske ved en håndværker valgt af udlejer, er muligvis ulovligt efter Lejelovens § 6.

      Din tidliger udlejer kan ikke stille nye krav om istandsættelse af trægulv – med mindre du udtrykkeligt har påtaget dig vedligeholdelsen af denne i kontrakten. Han har også fortabt kravet, hvis han først stiller kravet mere end 14 dage efter din fraflytning.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.