Astatning af 13 år gammel bruse kabine ved fraflyning?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Astatning af 13 år gammel bruse kabine ved fraflyning?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10533
      Louise 2117
      Medlem

      Hej.
      Jeg er lige fraflyttet min lejlighed pga skimmelsvamp.

      Min brusekabine og toilet sæde var 13 år gammelt da jeg flyttede ind for 6 år siden.
      En dag jeg bader sprænger bruse væggen og der går en revne i. Jeg ser det som slidtage.En anden dag sprænger toilet sædet da jeg sætter mig….! Det ser jeg også som at det er mørnet.
      Jeg snakkede med min vicevært og han sagde at jeg selv skulle købe et nyt sæde. Men da vi så har købt et og han sidder hos os, ændre han forklaring og siger det har han aldrig sagt at vi skal. Han sagde at det skulle vi ikke erstatte. Så jeg valgte selvfølgelig at bruge det nye sæde i den nye lejlighed.

      Da vi så kommer til fraflytnings synet, trækker han i land og siger at det kommer vi nok til at erstatte…altså brusekabinen og sædet!..

      Jeg føler mig snydt for så er det jo lidt russisk roulette, hvem der bor i lejligheden når slidtagen træder ind..
      Kan det være rigtigt at jeg skal erstatte brusekabine og sæde der er 18år gammelt? Når jeg “kun” har boet der i 6 af dem?

      Og nu har jeg lige modtaget min opgørelse og kan konstatere at de har trukket 3000 kr for en ny brusevæg! Hele kabinen skulle skiftes uden tvivl den var så slidt men de har kun valgt at købe en væg….. Og jeg ved at man sagtens kan købe en hel brusekabine for mindre der er smartere end den der var.

      sædet har jeg måtte betale 319 kr for.

      Håber i kan hjælpe mig

      mvh Louise

    • #10534
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Med mindre I ligefrem har ødelagt bruservæggen ved hærværk eller forkert brug, så er det udlejer, der er forpligtet til at vedligeholde og forny denne. (Jeg tager forbehold for, at jeg ikke har set kontrakten).

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand i sagen.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.