Antennestiksleje

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10094

      Her hvor jeg bor, blev der lsgt fællesantennestik ind for ca 13 år siden. På daværende tidspunkt kostede det ca 5500 kr at få lagt stik ind. Den længstboende her i ejendommen har boet her længere end de 13 år. Han har i de 13 år betalt 85 kr/måned for leje af antennestik.
      Jeg har boet her i næsten 4 år og betaler 150 kr/md for leje af et 13 år gl. antennestik
      Er det i orden, at ejeren bliver ved med at opkræve pengene, for noget som skulle være betalt for længe siden.
      Min længstboende nabo har således betalt 13.000 for et stik til 5.500.

    • #10095
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Efter Lejelovens § 46 c og 46 d, kan en udlejer kræve godtgørelse gennem et antennebidrag for de udgifter han med rimelighed har afholdt til etablering af antenneforsyningen. Det må betyder, at når etableringsudgifterne er tilbagebetalt, som de forlængst er i jeres tilfælde, så kan udlejer kun opkræve nødvendige driftsudgifter, f.eks. vedligeholdelse og afgifter til leverandøren af antennesignalet.

      Jeg vil foreslå, at I indbringer sagen for Huslejenævnet i jeres kommune. Søg råd i den lokale lejerforening.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.