Ansvar for fremtidige fugtskader

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Ansvar for fremtidige fugtskader

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10304
      Tina 1886
      Medlem

      Min udlejer har set igennem mit vindue, at jeg har et tørrestativ med tøj stående (som er tørret ude på altanen, men som jeg hev ind, da det var tørt), samtidig med at der var fugt på vinduerne efter en kold nat, og han har derefter skrevet et brev/en advarsel til mig, hvor han skriver, at jeg gentagne gange er blevet opfordret til at holde op med at tørre tøj i lejligheden og bruge kælderen til at tørre tøj, hvilket ikke er tilfældet – de ringede i vinters og bad mig (på en i øvrigt meget nedladende måde) om at lufte mere ud, fordi der var fugt på vinduerne – selvom jeg lufter ud hver dag og tørrer af med håndklæder og alt muligt – her er bare dårligt isoleret. Der er fx frost indvendig på det ene vindue, og altandøren er overhovedet ikke isoleret. Der kommer desuden regn ind af vinduerne, når det regner, og det er også tilfældet i de andre lejligheder i bygningen.

      Han tilføjer så at: “jeg vil hermed gøre dig bekendt med at jeg vil gøre dig ansvarlig for eventuel fugtskader i lejligheden”. Så jeg kan jo godt se, at han forsøger at få mig til at betale for, at der kommer nye vinduer etc. i lejligheden, når jeg flytter herfra.

      Hvordan forholder mig mig til den her sag?

    • #10305
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du bør have bistand i en lejerforening eller hos en lejeretskyndig advokat. Med mindre udlejer kan bevise, at det er dig, der er skyld i fugtskaderne, kan du ikke gøres ansvarlig.

      Du kan rejse en huslejenævnssag for at få stoppet regnvandets indtrængen. Selv i en gammel ejendom, skal klimaskærmen være tæt.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.