anonymitet i anmeldelser

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13946
      Trine 5587
      Medlem

      Jeg er blevet anmeldt til mit boligselskab for at have 3 hunde, desværre passer dette ikke, men jeg passer med jævne mellemrum min kærestes 2 hunde når han er på forretnings rejse.

      Nu har jeg så kontaktet boligselskabet – jeg vil vide hvem som har anmeldt da jeg er udsat for chikane fra en beboer (vi er flere som døjer med hende)
      De vil ikke oplyse om hvem som har klaget – det gør de aldrig oplyser de, har jeg mulighed for at gennemtrumfe oplysningen? Vil gå videre med sagen i anden situation da det ikke kun er dette som der laves rav over, men også anonyme anmeldelser til kommunen på mit barn.

      Noget andet er, vi har lov til at holde en hund, og nu oplyser bolig selskabet at jeg overhovedet ikke må passe min kærestes hunde i kortere perioder da kontrakten siger en hund eller kat? Kan de det?

    • #13947
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Om anonymitet.

      Sålænge sagen kun verserer i boligselskabet, har boligselskabet ret til at lade klageren være anonym. Hvis boligselskabet derimod indbringer sagen for beboerklagenævent i din kommune, med påstand om at du f.eks. skal have en advarsel, så skal boligselskabet fremsende klagebrevet til nævnet, og så har du også krav på at se dette.

      Om at passe hunde.

      Du kan godt få problemer med at passe din kærestes hunde. Det afhænger helt af hvor længe hundene er hos dig ad gangen. Pasning nogle få timer vil formentlig ikke skabe problemer, men det kan ikke udelukkes, at boligselskabet vil opsige dig, hvis der er tale om pasning flere dage ad gangen. Hvis du nægter at efterkomme en sådan opsigelse, skal sagen for boligretten. Der er ikke nogen garanti for at du vil blive frifundet i en sådan sag.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.