Ang varmeregnskab

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10502
      kasper A.
      Medlem

      Jeg flyttede ud af min lejlighed d. 15/9 2010, og alt varme var slukket frem til lejemålet sluttede d. 31/12 2010, samt hele sommerperioden.
      Da jeg havde flyttesyn spurgte jeg til varmelæsningen og fik at vide jeg ikke kunne være til stede, da de havde travlt med at genudleje lejligheden, men jeg skulle alligevel betale 500 kr. for en aflæsning, hvilket er meget normalt.

      I januar skriver jeg en mail til administrator fordi jeg ønsker at få oplyst aflæsningen, jeg ved jo helt bevidst det vil give mig penge tilbage eftersom jeg ikke har brugt varme mer end højst 2 måneder i de 8 måneder jeg havde boet der, men de sagde jeg skulle vente til varmeregnskabet var gjort op.

      Nu har jeg så endelig modtaget mit regnskab her i august og jeg skal betale næste 4.000 kr i efterregning(Har betalt 8000 acconto), så jeg undersøger igennem bruneta hvordan dette kan være, det viser sig så at der aldrig er blevet lavet en varmeaflæsning, heller ikke da varmeåret afsluttede, eller på nuværende tidspunkt!

      Efter at have sendt 3 indsigelser med det samme svar (Du hæfter for regningen da kontrakten løber til d. 31/12-2010), fik jeg dem endnelig til at gå i huslejenævnet med sagen.

      Mit spørgsmål er så, -har udlejer ret til bare at lave et skøn når han udemærket havde adgang til lejligheden og samtidig forsømte aflæsningen, men dog stadig tog 500 kr. for dette!? jeg efterspurgte enda med mails mange gange januar til marts, hvorpå de ikke nævnte at der ikke var aflæst!

      Kan jeg, hvis sagen bliver afvist, stadig have en sag i huslejenævnet eller lign., hvis jeg søger fri process?

      På forhånd tak.!

    • #10503
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hvis udlejer laver en skønsmæssig beregning, skal beregningen fremgå direkte af varmeregnskabet. Gør den ikke det er det ugyldig.

      Da sagen er indbragt for Huslejenævnet, skal du afvente afgørelsen. Falder den ikke ud til din fordel, kan du anke sagen til Boligretten. Du skal så have en advokat, som kan søge fri proces for dig.

      Meld dig ind i en lejerforening og få en henvisning til en lejeretskyndig advokat.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.