Afvisning af forslag til beboermøde

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Afvisning af forslag til beboermøde

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13165
      EM 4809
      Medlem

      Jeg bor i en almen boligforening, hvor bestyrelsen åbenbart mener, at de til det årlige beboermøde kan afvise at behandle et forslag, hvis vedkommende beboer ikke er mødt op. Årsagen skulle bla. være, at beboeren skal kunne “argumentere” for sit forslag.

      Det er måske lidt uhøfligt at ikke være til stede, men jeg mener ikke de må afvise, med mindre forslaget er så uklart, at det ikke er muligt at behandle (og så burde best. vel allerede meddele beboeren om dette, forinden mødet).

      Er det virkeligt korrekt (lovligt) at kassere forslag ud fra sådanne kriterier. Hvis det er klart, så er debatten jo egentlig bare politik på stedet !

      mvh

    • #13166
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Nej, jeg mener ikke, at det er lovligt at afvise et forslag alene med den begrundelse, at forslagsstilleren ikke er tilstede. hvis der er uklarheder i forslaget, som bevirker, at det ikke kan behandles, kan afdelingsmødet beslutte, at forslaget udsættes til et kommende møde.

      Hvis et afdelingsmøde uberettiget afviser at behandle et forslag, kan man indbringe denne beslutning for beboerklagenævnet. Det skal ske senest 4 uger efter, at beslutningen er truffet.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.