afviser ønske om allonge

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13757
      Andreas 5405
      Medlem

      Hej alle.
      Jeg bor i en barfoed lejlighed i odense. Jeg overtog lejligheden fra min kammerat for 1,5 år siden, hvor jeg betalte 1250 kr til barfoed for at lave en allonge, og derved et skift på lejekontrakten, så jeg kom til at stå på denne.
      Nu står jeg i den situation at jeg skal flytte, og jeg har en kammerat som gerne vil overtage lejligheden af mig. Jeg skriver derfor til barfoed, at jeg gerne vil have lavet en allonge, så min kammerat kan komme på lejekontrakten. De siger at det kan jeg ikke, da det er foretaget en gang tidligere. Kan de godt benægte at gøre det? Jeg kan ikke finde noget reglement for det, men tænker at det ikke kan passe.

      De siger at de ikke kan skrive ham på, da de så ikke ved om jeg afskriver mig en måned senere. (mellem linjerne ligger der naturligvis, at hvis jeg giver den videre, så har de ikke mulighed for at stjæle depositummet som de altid gør):

      Hjælp, gode råd søges.

      Mvh Andreas
      tlf 28706434

    • #13758
      Jakob Lindberg
      Moderator

      En lejer har intet krav på at blive “skrevet på lejekontrakten” eller på anden måde bestemme at nogen skal fortsætte lejemålet. Kun hvis to lejere har boet sammen i mindst 2 år kan de beslutte hvem af dem, som kan fortsætte lejemålet, hvis de flytter hver til sit. I denne situation er der ikke brug for nogen allonge

      Hvad angår tilbagebetaling af depositum, vil jeg anbefale dig at blive medlem af “Lejerforening Fyn”, der har til huse i Skibhusgade.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.