ændring af kontrakt

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9937

      Hej.

      Jeg lejer et værelse i Strandvejen 154. Det som nu har sket, er at den kontrakt jeg skrev under på, nu har blevet annuleret af udlejer og det har blevet lavet en ny med nogle tilføjninger/særskilte vilkår. Udlejer skrev vidst aldrig under på den kontrakt jeg skrev under på.

      Minst en af de nye tilføjninger er jeg ikke ok med, og jeg vil gerne flytte herfra. Men er jeg juridisk bundet af den gamle kontrakten? Når den a) aldri blev skrevet under på af udlejer b)har blevet annuleret c)det har kommet tilføjninger til kontrakten af en meget afgørende karakter.

      I den gamle kontrakten var opsigelsestiden 3 mnd. Men jeg vil flytte ud i slutninger af desember måned, og alligevel have ret på at få tilbage mit depositum.

      Håber på snarligt svar, da det haster.

      Tusen tak!

      Mvh

      Silje

      ps jeg er norsk, så det er derfor det måske er nogle lidt merkelige formuleringer/stavefejl i teksten.

    • #9938
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du skal ikke skive under på den nye kontrakt. Du har to muligheder: 

      1) enten at påberåbe dig, at den første kontrakt stadig gælder

      2) eller at påberåbe dig, at der slet ikke findes nogen kontrakt, da udlejer har annulleret den første. I dette tilfælde bor du på lejelovens regler.

      I begge tilfælde har du 3 måneders opsigelse. 

      I visse tilfælde har du ret til at ophæve lejemålet, hvilket betyder at du kan flytte uden at skulle betale leje i opsigelsesperioden. Du skal så have dit depositum retur ubeskåret. Det kan f.eks. være tilfældet, hvis lejligheden har nogle alvorlige mangler og udlejer ikke udbedrer dem.

      Gå til en advokat for at få hjælp til en sådan retssag. Søg først rådgivning hos en lejerforening, der kan hjælpe dig med at finde en lejeretskyndig advokat.

      Du kan også klage til huslejenævnet over huslejens størrelse. Hvis huslejenævnet nedsætter lejen gælder det med tilbagevirkende kraft fra indflytningen. Til en huslejenævnssag kræves ikke advokatbistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.