ADVOKAT, meget lang vej

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12511
      Mirka 3076
      Medlem

      PUHA… Jeg har haft en sag kørende siden feb 2012 om skimmelsvamp i vores bolig, jeg har været HELE vejen rundt,bygge teknisk forvaltning på kommunen, lejerforening, huslejenævnet, og endda Byfornyelsesnævnet, og min sag ligger endnu ved advokat og der er IKKE kommet en afgørelse på denne sag. Imellem tiden er vi flyttet fra huset, grunden skimmelsvampe og manglende isolering osv.
      Jeg er RYSTET over at det kan tage SÅ LANG tid, med sådan en sag.
      Men MERE rystet over hvordan kommunen sniger sig UDEN OM, i sådan en sag og kaster sagen rundt imellem afdelingerne på kommunen.
      Og nu har jeg så lige fået tilbage melding fra advokaten at jeg ikke kan få fri proces? selv om jeg er førtidspensionist.
      Kan også oplyse at udlejer har modtaget betaling af renovation, direkte på hans konto, hvilket jeg er blevet bekendt med er ulovligt, men dette tog huslejenævnet sig ikke rigtig af, så nu venter jeg på sagen skal i boligretten.
      Jeg hendvendte mig til en lejerforening, derefter en advokat de anbefalede, men jeg er slet slet ikke færdig endnu, og det er IKKE alt papirarbejde advokaten laver, så jeg har selv siddet med breve til byfornyelsesnævnet, men hvad hvis jeg nu ikke havde kunne dette?
      Jeg ved NU hvor SVÆRT det er med skimmelsvamp i boligen, selv om teknisk forvaltning erklærede min bolig med skimmelsvamp, blev der intet gjordt.

    • #12512
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Dit brev taler for sig selv. Desværre er din sag ikke enestående. Mange oplever den slags sager som ét langt forhindringsforløb. Heldigvis er det ikke alle kommuner, der svigter deres ansvar, som din kommune åbenbart har gjort det. Jeg vil opfordre dig til at gå til pressen eller Kontanten og samtidig sende sagen til Folketingets boligudvalg, så kommunen kommer til at stå offentligt til ansvar.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.