Adminestrationsgebyr i varmeregnskab

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Adminestrationsgebyr i varmeregnskab

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11696

      Hej
      Jeg bor i en privat udlejet egendom med 3 lejligheder.
      vi har lige modtaget varmeregnskab, og der i blandt har han taget et administrationsgebyr på 800 kr for at udføre regnskabet!jeg har spurgt ham omkring hvad det var og han svarede at det var et gebyr han tog for at lave regnskabet til os og sådan et gebyr tog de også alle andre steder. Han sagde også at han bare kunne få en revisor til at lave det i stedet og så ville det bare koste os mere.jeg mener ikke at han lovligt må tage sig selv betalt for at udarbejde et varmeregnskab, men at udgiften han har dvs. den kontortid har har på at lave det, er indkluderet i huslejen. Må han tage denne form for administartionsgebyr??

    • #11697
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du har ret. Udgiften til udarbejdelse af varmeregnskab er en del af huslejen. I varmeregnskabet må kun medtages følgende udgifter: – brændselsudgifter, – samtlige udgifter, som udlejer betaler til fjernvarmeværk eller naturgasleverandør, – udgifter til energimærkning, – udgifter til kontrol, eftersyn og vedligeholdelse af tekniske anlæg, jf. lov om fremme af energibesparelser i bygninger.

      Meld dig ind i en lejerforening og få kontrolleret om der er andre fejl, f.eks. om din udlejer opkræver for meget i leje.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.