Adgang til udbedring og rengøring

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Adgang til udbedring og rengøring

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11812
      Søren J.
      Medlem

      Hej

      Min udlejer har ved 1. års eftersyn af ejendommen konstateret at en fejl de brugte dage på at udbedre forrige år i august måned, stadig ikke er udbedret (grundet udenlandske sjuske-håndværkere). Nu har de så varslet adgang til lejligheden den 9. marts og bedt om en fuldmagt til at gå ind med hovednøglen. Den har de fået, med den tilføjelse at jeg bedte dem overholde deres skrivelse om at der ville komme en plan for udbedringen.

      Den plan er ikke kommet og nu er arbejdet pludseligt gået i gang ved nogle af mine naboer. Her er lejlighederne efterladt med fugestøv i hele stuen og køkkenet og beskidt fugemasse ud over væggene. Desuden var deres personlige ting fra badeværelset flyttet i stuen (hvilket jo så ikke hjalp på støvet). Naboerne fandt det også ubehageligt at huset havde været fyldt med håndværkere i løbet af dagen og så komme hjem uden at have vidst noget som helst.

      Kan det passe at de bare kan “bryde ind” uden reelt varsel og at de kan efterlade rengøringen til os lejere?

    • #11813
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du kan forsøge at tilbagekalde dit tilsagn med henvisning til “bristede forudsætninger”. Måske vil de som modtræk kunne kræve, at du dækker ekstraomkostningerne ved at håndværkerne skal komme to gange. Der er desværre ingen specielle regler for oprydning og rengøring, men det hører sammen med udbedringsarbejdet.

      I øvrigt ville jeg skifte låsen til lejligheden, hvis jeg var dig. En udlejer bør ikke have nogen hovednøgle. Hvis en indbrudstyv stjæler udlejers hovednøgle, har tyven adgang til alle lejligheder. Du bestemmer selv over udskiftning af låsen. 

      Søg rådgivning i en lejerforening.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.