Adgang til garage og afmåling af vand

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Adgang til garage og afmåling af vand

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11066
      Lejer 2650
      Medlem

      Hej! Vi har lejet et hus med tilhørende garage. I garagen er der varmtvandsbeholder samt vandmåler. Vi har en sag ved huslejenævnet, og er derfor ikke ligefrem på talefod med vores udlejer.

      De meddelte os i starten af sidste uge, at de ville komme en af de nærmeste dage og afmåle vand. De har før kigget ind af vores vinduer, så vi bad om en præcisering af tidspunktet de kom på, så vi kunne være hjemme og skrev at det kunne være hvilken som helst dag efter 16. Om torsdagen henter jeg tilfældigvis min søn, som er blevet syg, og jeg er hjemme kl. 15. Der kommer udlejer så kørende, parkerer og går ind i garagen og aflæser vand.

      Må de godt gå ind i garagen som det passer dem, og ikke oplyse os om at de kommer? Jeg ved godt de skal aflæse vand, men vi vil gerne orienteres. I lejekontrakten er der under “Brugsret” krydset af i “Garage nr.”, hvis det gør en forskel på noget.

    • #11067
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Nej, de må ikke gå ind i garagen som det passer dem.

      I har krav på 6 ugers varsel til en præcis dato. Desværre er der nok ikke noget at gøre ved udlejers lovbrud dennegang, da der ikke er nogen sanktioner. I kan sætte jeres egen lås i garagen og derved forhindre ham i at gentage det.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.