Adgang til forbrugsmålere?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Adgang til forbrugsmålere?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11276
      Mette 3637
      Medlem

      Hej

      Jeg vil hører om jeg har ret/krav til og få adgang til mine forbrugsmålere.

      Målerne er i en aflåst kælder som udlejer kun har adgang til.

      Kan jeg kræve og få adgang til målerne?

      Et andet spørgsmål er at i min lejekontrakt står der at den skal fornyes hvert år, er det noget jeg skal gøre udlejer opmærksom på ?

      Udlejer mener at det er mit eget ansvar og sørge for at han sender varmeregnskabet til mig, samt får aflæst målere, skønt jeg ikke har adgang til målerne.

    • #11277

      Lejer skal naturligvis have adgang til sine egne forbrugsmålere, så der kan følges med i forbruget, og så aflæsning kan kontrolleres.

      – Det du beskriver er urimeligt, og der kan givetvis gøres noget effektivt ved det. Det kræver imidlertid en nærmere undersøgelse og analyse, hvor man må have langt flere oplysninger om situationen og omstændighederne. Dermed er vi ovre i sagsbehandling, som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår, men det gør til gengæld vores lokale lejerforeninger, og jeg vil anbefale dig at opsøge assistance hos en af dem: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.