Adgang til køkken og bad

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18386
      Emilie
      Gæst

      Jeg bor i en kælderlejlighed i et privat hus. I min lejekontrakt står der, at jeg lejer to værelser, og har “adgang til køkken og bad”. Min udlejer har et opbevaringsrum i kælderen, og desuden bruger hun vaskemaskine/tørretumbler, der står i “mit” badeværelse, og derudover kommer hun ikke på etagen.
      Nu har jeg så opdaget, at der er kommet mug/skimmelsvamp i køkkenet/entreen, bl.a. der hvor jeg har haft mine jakker til at hænge på den knagerække, som var hængt op, da jeg flyttede ind. Der er desuden kommet store, hvide mugpletter på min frakke, som ikke umiddelbart kan fjernes.
      Nu har jeg så skrevet til min udlejer, forklaret situationen, og spurgt om jeg må flytte garderoben et andet sted hen i køkkenet. Hendes svar var, at det må jeg gerne, men at jeg “som udgangspunkt helst skal have mine ting inde på værelserne (…) da der jo kun er “adgang til køkken og bad, som der står i kontrakten”.
      Så er spørgsmålet, nu hvor jeg kun har “adgang…”, om det så betyder, at jeg ikke har ret til at have mit overtøj, sko osv. i køkkenet/entreen? Jeg synes jo selv, at det ville være det mest naturlige at bruge den knagerække, som hænger der? Og når mine tallerkner, madvarer osv. gerne må være i køkkenet, må sko/jakker så ikke?

      Et andet spørgsmål – hvad er en rimelig husleje på et lejemål i en kælder med “adgang til køkken og bad” i 8240 Risskov? værelserne er tilsammen ca 40 kvm. Køkkenet består af en bordplade med håndvask/skabe, en kombiovn og to kogeplader ovenpå køleskabet.

    • #18463

      På brevkasse-vilkår er det næsten umuligt at svare på hvad der er DET rigtige huslejeniveau for et lejemål, men jeg kan da sige så meget at hvis du for det beskrevne kælderlejemål betaler mere end 800 kr/m2 pr. år, så betaler du med stor sikkerhed VÆSENTLIGT MEGET for meget.
      Både dette, og de øvrige beskrevne problemer vil jeg anbefale at du opsøger kvalificeret hjælp til at få håndteret. Det kan du få – billigt – via en lokal lejerforening: http://dklf.dk/lejerforeninger/

      Med venlig hilsen

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.