Aconto varme kun halvdelen af den rigtige pris

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Aconto varme kun halvdelen af den rigtige pris

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13752
      Jonas 5402
      Medlem

      Yes, som overskriften antyder, har jeg et spørgsmål vedrørende noget aconto varme og den efterfølgende efterbetaling.

      Jeg har boet i lejligheden knap 2 år og flyttede ud af den pr. 1/7-2013. I går kom udlejer forbi og stak mig en kuvert i hånden, hvori der står, jeg skylder i omegn af 3500 kr for regnskabsperioden 1/1-1/7.

      Jeg har i alle dage i lejligheden betalt 400,- i varme sammen med huslejen.

      Til info kan jeg jo nævne, at jeg sidste år, hvor regnskabsåret dækkede 1/1-1/12, skulle efterbetale knap 4500 kr.

      Er det lovligt med en så misvisende aconto indbetaling? Det er jo en måde, at få lejere til på, når man skriver aconto er knap halvdelen af den faktiske pris.

      På forhånd tak! 🙂

    • #13753
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er ikke ulovligt at opkræve for lidt i acontobeløb. Men det kan være, at du kan slippe for efterbetalingen, hvis udlejer ikke har overholdt reglerne om varmeregnskaber. Du kan læse mere herom i menuen “Rettigheder”-“varmeregnskab”

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.