aconto el

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13671

      Hej
      Jeg betaler hver måned aconto el på 270 kr. Jeg er fraflyttet lejligheden og flyttet i en ny. Da jeg så spørger vicevært ang. Aflæsning af forbrug, så skriver han, at det kun er varme – da el er på en fællesmåler og derfor vil jeg ikke modtage en opgørelse. Kan det være rigtigt, at jeg betaler aconto hver måned, uden at vide noget om, at det er en fællesmåler og jeg ikke vil modtage en opgøreksr over mit forbrug? Jeg har ikke rigtigt benyttet lejligheden i de 7 måneder jeg har haft den. Så tlnkte enlig jeg burde få en god del tilbage. Synes ikke jeg kan se så meget med reglerne om det, men mener ikke man kan betale aconto uden at få en afregning af forbruget og jeg burde vel have været oplyst via lejekontrakt, at det var en fællesmåler?
      Vh

    • #13672
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Før 1/1 2014 var det ikke tilladt for udlejere at opkræve elektricitet fra lejerne ved siden af huslejen. Enten var elektricitet inkluderet i huslejen eller også skulle der være en direkte afregning over for elselskabet.

      Efter 1/1 er det blevet lovligt for udlejere at sælge el til lejerne, men kun såfremt der er egnede elmålere i hvert lejemål.

      Da der aldrig har været nogen elmåler i din lejlighed, har du krav på at få acontobeløbene tilbagebetalt for hele boperioden.

      Meld dig ind i en lejerforening eller gå selv til Huslejenævnet og forlang pengene tilbagebetalt.

      Med venlig hllsen, Jakob Lindberg.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.