Accessorisk eller separat værelse?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Accessorisk eller separat værelse?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10953

      Hej!
      Kan ikke finde ud af om mit værelse er accessorisk eller separat. Det ligger i en lejlighed som ejes af udlejeren og hvor der bor 4 andre, udover mig. Vi har allesammen vores eget værelse og deler både køkken og bad. Udlejeren selv bor ikke i lejligheden. Hvad for en type værelse er det så?
      Og et andet hurtigt spørgsmål: kan jeg opsige mit værelse da det arealmæssigt er mindre end hvad der fremgår af lejekontrakten? Der står nemlig at det er 8 m2, men jeg har selv målt det, og det er kun 6 m2. Min udlejer har sagt, at det ikke kan bruges som en grund, da jeg havde set værelset på forhånd og “vidste hvad jeg fik”.
      På forhånd tak for svaret.
      Mvh.
      Valentina

    • #10954
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Dit værelse er et seperat enkeltværelse.

      Du kan altid opsige dit værelse med tre måneders varsel uden begrundelse. Men du kan ikke ophæve dit lejemål og fraflytte uden at betale husleje i opsigelses perioden. Heller ikke selv om størrelsen på lejemålet er forkert angivet i kontrakten. Der skal langt mere alvorlige mangler til.

      Men jeg vil anbefale dig, at melde dig ind i en lejerforening og få dem til at underssøge, om du betaler for meget i leje. Det gør langt de fleste lejere i den private sektor. Hvis du har betalt for meget kan du i nogle tilfælde få det for meget betalte retur med virkning fra indflytningstidspunktet.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.