“forkert” antal kvm

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12939

      Hej Jeg har søgt en studie bolig, på hjemmesiden var boligen opgivet til 29 kvm, der var ingen henvisning til at andet skulle være gældende. Nu har jeg så fået tilbudt lejligheden, men i kontrakten og tilbudet, står lejligheden nu opgivet til 22 kvm og de resterende 7kvm er “retten”/betalingsretten til fælles areal, som vaskekælder m.m.
      Jeg undre mig nu over om denne procedure er normal eller om det er falsk markedsføring?
      Hvis jeg takker nej til boligen, mister jeg min ventelisteancinitet og dette ønsker jeg helst ikke. Jeg kan nu også se at fordelingen af fælles areal er forskellig efter bolig størrelse.. en 22 kvm har 1 kvm fælles areal, en 29 har 7 kvm fælles og en 40 kvm har 10 kvm fælles areal, giver dette mening ? og er det almindeligt at studieboliger oplyses, som brutto kvm ( som de sagde det hos udlejer) eller hvorledes burde det foregå?

    • #12940
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er noget rod, du beskriver. Det er dog rigtigt, at trappeopgange og lignende adgangsarealer  (men ikke vaskekælder) skal medregnes til bruttoetagearealet. Der kan derfor godt være forskel på nettoarealet og bruttoarealet.

      Lejelovgivningen indeholder ikke regler om “falsk markedsføring” Spørg herom i Forbrugerrådet eller hos Forbrugerombudsmanden.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.