Ang: I boligselskab optjener man en vis % del af sit indskud pr år gælder det også privat leje

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Ang: I boligselskab optjener man en vis % del af sit indskud pr år gælder det også privat leje

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11637
      Lene 3225
      Medlem

      Jeg har hørt at i boligselskabet optjener man en vis %-del af sit indskud pr. år, dvs. efter ca. 8 år. får man hele indskuddet tilbage og man skal ikke betale for at lejligheden bliver ny malet til den nye lejer. Jeg bor i et større private ejendomsselskab, hvordan er reglerne ved privat leje, optjener man også en hvis % del af sit indskud ved privat leje, eller er der andre mulighed for at få hele indskuddet tilbage efter man har boet der i mange år, jeg har boet i selskabet i 8 år og tænker på af flytte, min lejligheden var ny malet da jeg flyttede ind og den vil også blive ny malet til den nye lejer hvis jeg flytter. Håber i kan hjælpe

    • #11638
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Denne regel gælder ikke i privat udlejningsbyggeri. I privat byggeri, kan det være aftalt, at lejeren skal betale for nyistandsættelse ved fraflytning. I så fald kan man kun slippe for at betale til istandsættelse, hvis man selv sætter lejligheden i stand på hånværksmæssigt korrekt måde.

      Jeg tager forbehold for, jeg ikke har set din kontrakt. Meld dig ind i en lejerforening og få en vurdering af, om ovennævnte også gælder i dit tilfælde.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.