Ændring af vaskeordning og parkering

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Ændring af vaskeordning og parkering

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12474

      Hej

      Jeg bor i en opgang hvor udlejer d. 1 oktober har skrevet rundt at pr. 1/1 2013 ændre de vores vaskeordning.

      På nuværende tidspunkt betaler alle lejer 125 kr. om måneden og må vaske og tørrer alt det tøj de vil.

      Pr. d. 1/1 bliver der indført vaske kort og nu kommer det til at koste 18 kr. pr. vask og 15 kr. pr. tørretumbler.

      Kan udlejer gøre det uden videre?

      I det nye år vil de så også lave gården om og lave de parkeringspladser vi bruger pt. til betalings pladser (skulle komme til at koste 300 kr. om måneden) i forvejen må vi ikke have gæster holdende da man ikke kan få et gæste kort.

      I lejekontrakten står der intet om at man ikke må parkere i gården uden tilladelse.

      Kan de også bare ændre det og “tvinge” en til at betale hvis man vil have sin bil holdende?

      Mvh Louise P. Hansen

    • #12475
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Ja, normalt kan en udlejer godt indføre betaling for vask. Jeg tager dog forbehold, da jeg ikke har set din kontrakt. Der kan stå noget i kontrakten, som forhindrer det.

      Hvis I bor i en ejendom, hvor udlejer har pligt til at følge reglerne om omkostningsbestemt leje, så skal alle betalinger for vask modregnes i huslejen. Det samme må gælde parkering.

      Det er i øvrigt tvivlsomt om udlejer kan tvinge jer til at betale for parkering. Jeg kan ikke afgøre det på baggrund af dit spørgsmål. Meld dig ind i en lejerforening og få undersøgt dette.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.