Ændring af tilbagebetaling af depositum

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Ændring af tilbagebetaling af depositum

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14013

      I forbindelse med min fraflytning den 30. april 2014 modtog jeg med posten den 17. maj (brev dateret d. 15 maj)en flytteopgørelse, hvori det fremgik at jeg skulle have 11.937,50 kr. tilbage i depositum. Beløbet ville i følge brevet blive overført i løbet af få dage.

      Den 26. maj sender jeg en mail til udlejer og spørger hvor pengene bliver af. Da jeg ikke har hørt noget den 28. maj kontakter jeg selskabet pr. telefon, hvor jeg få at vide at de er på vej. Samme dage sender damen som jeg talte med en ny flytteopgørelse (dateret 15. maj ligesom første brev, men stemplet 28. maj 2014)hvor hun skriver ny flytteopgørelse, men nu kun med et depositum på 1.550 kr. i mit favør. De har åbenbart fået to regninger fra maleren dateret samme dag og med betaling den 1. maj 2014. Den skulle åbenbart være betalt af udlejer og den anden af mig.

      Kan udlejer uden videre bare ændre depositumsbeløbet, som skal tilbage betales grundet en stor fejl hos dem? Skal jeg bare acceptere og er det efter reglerne okay at jeg stadig ikke har modtaget pengene?

    • #14014
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Nej, du skal ikke acceptere den ændrede afregning.

      For det første er flytteopgørelsen af 17. maj bindende for udlejeren. For det andet er flytteopgørelsen af 28. maj ugyldig, da den skulle have været dig i hænde senest 14 dage efter fraflytningen.

      Du bør indbringe sagen for huslejenævnet i den kommune, hvor lejemålet ligger. Meld dig eventuelt ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.