Øjeblikkelig ophævelse af lejemål og depotium?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Øjeblikkelig ophævelse af lejemål og depotium?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11417
      Patrick 3010
      Medlem

      Jeg har siddet i fængsel og i december 2011 får jeg en bolig hos lejerbo og jeg betaler depotinum og første måneds husleje. Jeg skulle have en bolig for min løsladelse 1/2 2012 men Sidst i december 2011 valgte fængselet at flytte mig og jeg har så ikke kunne betale januar måned og da jeg bliver løsladt den 1/2 2012 bliver alle mine breve efter sendt af fængselet og der er også du året fra lejerbo hvor der står at jeg skal betale huslejen inden den 30/1 2012 for januar måned men da denne dato er overskredet og jeg samme dag får et brev fra deres advokat at mit lejemål er ophævet med øjeblikkelig virking . Nu står jeg her og kan godt forstå dem men skal jeg så bare flytte her og nu? Og hvad med mit depotium, får jeg det tilbage, for jeg har ikke nået at bo der så den er i samme stand lejligheden som da jeg flyttet ind eller ville de tage det til den manglene betalt husleje? Advokaten har lagt et inkasso salær på. Hjælp mig for jeg ved ikke hvordan jeg skal forholde mig. Jeg har en anden bolig på hånden så kunne godt flytte nu men hvis lejerbo beholder depotium så kan jeg lige så godt blive i lejligheden månedet ud. Hjælp mig lige i hvordan jeg skal forholde mig og hvad jeg skal forvente med depotiumet. På forhånd tak

    • #11418

      Det er godt nok en kattens situation du der er havnet i.  Jeg tror og håber, at der kan gøres noget effektivt ved det, altså at du kan hjælpes, men det kræver en nærmere undersøgelse og noget udredning.

      Noget af det første jeg vil anbefale (hvis ikke du allerede har forsøgt) er at søge hjælp hos socialforvaltningen i den kommune, hvor du er tilmeldt folkeregisteret.

      Hjælp fra en lejerforening kan du også opsøge, men vi er ovre i sagsbehandling, som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår, det gør til gengæld vores lokale lejerforeninger, så jeg vil anbefale dig hurtigt at opsøge assistance hos en af dem også: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.