3 år gammel el-regning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11702

      Jeg fraflyttede for 3 år siden mit daværende lejemål. Jeg betalte 24.800 i depositum, som jeg trods mine utal af henvendelser til udlejer, aldrig modtog nogen afregning eller andet respons omkring, da udlejer smækkede røret på da jeg ringede og fortalte at jeg havde sendt min skriftlige opsigelse og hvad så med depositum? Jeg sendte anbefalede breve til udlejer om, hvilken dato jeg fraflyttede osv. Men han svarede aldrig og tog ikke telefonen da jeg tillige ringede utal af gange til udlejer. Jeg havde kun boet i lejligheden i 3 måneder da jeg fraflyttede lejemålet. Da jeg flyttede ind, krævede udlejer, at jeg forudbetalte 3 måneders el, hvilket jeg ikke var tilfreds med, da jeg ikke var overbevist om, at dette var lovligt fra udlejers side. Men jeg betalte alligevel.
      Nu er det 3 år siden jeg fraflyttede det lejemål.Jeg opgav at få nogen form for depositum retur og havde egentlig lagt alt det kaos bag mig. For 2 måneder siden, ud af det blå, modtog jeg en regning fra et advokatfirma om, at jeg var kommet i RKI, på grund af noget el som af mystiske årsager ikke var blevet betalt i det lejemål som jeg fraflyttede for 3 år siden! Det skal tilføjes, at jeg i de 3 måneder jeg boede i lejligheden, betalte rettidigt hvad jeg fik af el,-vand,- og varmeregninger. Jeg har naturligvis meddelt alt dette til advokatfirmaet. For mig at se, virker det som om, at min gamle udlejer har foretaget sig noget mystisk som jeg ikke ved hvad er, men med alt set i betragtning, virker det så ikke som om at der er noget helt galt et sted? Er dette overhovedet lovligt?Og hvor står jeg selv juridisk i denne situation?

    • #11703
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er meget sandsynligt, at kravet om betaling af el er forældet efter forældelsesloven. Normalt forældes et krav 3 år efter det tidspunkt, hvor kravet kunne være fremsat. Desværre gælder denne forældelsesregel også dit krav om tilbagebetaling af depositum. Afhængigt af det præcise tidspunkt fra din fraflytning, kan du muligvis selv nå at anlægge en retssag mod udlejer.

      Kontakt en advokat for at få dette undersøgt.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.