2 spørgsmål mht. til lejeloven, håber at du kan hjælpe!

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen 2 spørgsmål mht. til lejeloven, håber at du kan hjælpe!

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10546

      1.
      Jeg har boet til leje i et enkeltværelse i en lejelejlighed i 1. års tid nu. Jeg betalte for at komme ind 1. måneds forudbetalt husleje, og har nu sagt det op og har en måned til at komme ud.

      Vi lavede bare en kontrakt i hånden når jeg flyttede ind, og hvor der er kommet flere udgifter end aftalt.

      Men det er sådan set ikke problemet, det der er, er at han vil lave en besigtigelse sammen med mig, men mit spørgsmål er om han har krav på det, når det ikke står i ”kontrakten”og er den overhovedet gyldig i følge lejeloven?

      2.

      Jeg har nu fået en lejekontrakt for et nyt enkeltværelse.

      Der står i den i § 7. at lejemålet ikke er nyistandsat ved indflytning og at vi ikke vil lave en fælles besigtigelse, men at lejemålet derimod ikke skal afleveres nyistandsat.

      Men derefter står det ved fra flytning, at vi skal lave en fælles besigtigelse af det lejede.

      Jeg synes at det er lidt forvirrende? er det som det skal være, eller er der noget bestem jeg skal være opmærksom på?

      Glæder mig til at høre fra jer.

      Mvh

    • #10547
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg kan ikke udtale mig om kontraktens gyldighed, når jeg ikke har læst den. Det er valgfrit for parterne at aftale, at der skal være besigtigelse ved lejemålets ophør. Men det er ikke strafbart eller lignende, hvis man ikke møder op til besigtigelsen. Den vigtigste regel er, at en udlejer ikke kan gøre krav gældende over for fraflytteren, hvis der er gået mere end 14 dage fra nøglerne blev afleveret.

      Jeg synes du skal melde dig ind i en lejerforening og få konkret rådgivning i dine sager.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.