2 på lejekontrakten!!

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9803
      Laila 1383
      Medlem

      jeg står her med et problem som jeg brænder på at få svar på.

      i år 2007 flytter mig og min kæreste sammen i en lejebolig. vi beslutter os for at vi begge skulle stå på lejekontrakten – og deler indskuddet så vi betaler halvdelen hver.

      så i år 2009 går vi fra hinanden. jeg flytter ud, og han blir boende.

      jeg vil gerne ha min halvdel af indskuddet. meen det han ikke villig til at give mig før han flytter ud, og det har han ikke tænkt sig før hans uddannelse er færdig om 5 år – det kan da ikke være rigtigt jeg skal vente så længe? og jeg skal være med til at betale 5års slid?

      nu når lejeligheden også er “min” når jeg står på lejekontrakten, må han så gå hen og skifte lås uden at snakke med mig om det først?

      jeg vil gerne have min del af indskuddet så jeg kan opsige min del af lejekontrakten.

      hvad kan jeg gøre? hvis jeg overhovedet kan gøre noget?

    • #9804
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Dit spørgsmål falder uden for lejeloven. Om du kan få dine penge nu, afhænger helt af, hvilken aftale I traf om tilbagebetaling af depositum, da I flyttede sammen. Hvis I ikke kan blive enige, vil jeg foreslå, at du kontakter en advokat for at få rådgivning.

      Under alle omstændigheder bør du meddele udlejeren skriftligt, at du er flyttet og at du ikke mere hæfter for dine pligter som lejer. Hvis din ekskæreste om nogle år flytter og efterlader sig en gæld til udlejeren – f.eks. skyldig husleje og istandsættelse af lejemålet – kan du komme til at hænge på den, hvis du ikke har fraskrevet dig ansvaret.

      Med venlig hilsen

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.