2 på lejekontrakten

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10316

      Jeg står i en situation som jeg virkelig gerne vil have afklaret……Jeg skulle flytte sammen med min kæreste i et fremlejet hus – vi står begge på lejekontrakten – og været fælles om indskuddet…..Desværre valgte han efter 20 dage at forlade lejemålet -og kræver nu at jeg betaler hans del af indskuddet tilbage…..Skal jeg det ???? Jeg bliver sandsynligvis nødt til at opsige lejemålet, da jeg ikke har råd til at bo her alene…..Hæfter han så ikke for halvdelen af udgifterne i opsigelsenperioden???

    • #10317
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Din kæreste har intet krav på at få hans andel af depositum tilbage før lejemålet er afsluttet. I princippet hæfter han for halvdelen af huslejen i opsigelsesperioden, med mindre I har truffet anden aftale indbyrdes.

      Bemærk: Hvis det ender med, at udlejer har penge tilgode, når du er flyttet, kan udlejer selv vælge, hvem af jer han vil kræve pengene fra. Han behøver ikke dele kravet op i to dele.

      Du bør få undersøgt, om lejen er for høj. 90 % af alle private lejere betaler for meget i husleje.

      Få rådgivning i en lejerforening eller hos en lejeretskyndig advokat.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.