Varmeafregning ved fraflytning af lejemål

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Varmeafregning ved fraflytning af lejemål

Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18295
      Lene
      Gæst

      Jeg er fornylig (pr. 1. juni 2016) fraflyttet et lejemål/fremleje, og udlejer påstår nu, at jeg ikke modtager en varmeopgørelse, men at dette går til den nuværende lejer, som har boet i lejligheden siden 1. juni 2016.

      Jeg har boet 11 mdr. ud af 12 mdr. i varmeperioden, som går til 1. juli, så det lyder ikke rigtigt. Og jeg har forstået, at man har krav på en årlig opgørelse også ved fraflytning. Er det ikke korrekt?

      Udlejer påstår også, at jeg modtog afregning det første år, hvor jeg kun havde boet i lejligheden i 2 mdr. Det er jeg dog ikke rigtigt.

      Mange hilsner
      Lene

    • #18298
      Karsten Krabbe
      Gæst

      Jeg har oplevet noget tilsvarende ved en indflytning i en lejlighed.

      Den nye beboer havde overset et opslag på opslagstavlen, hvor der stod, at der ville komme en person og aflæse varmen.

      Derefter skulle beboeren have modtaget et personligt brev om samme. Men det havde lejeren formentlig ikke modtaget. I den gamle lejlighed fik man altid den slags beskeder i sin postkasse. Ikke som opslag!

      Man forlangte så kr. 1000 for at foretage en ekstra aflæsning. Dette så lejeren sig imidlertid ikke i stand til at betale.

      Derfor betalte lejeren reelt for meget for varme, som passede til den tidligere lejes forbrug og med efterfølgende tilbagebetaling.

      Det er svært at forstå, at man ikke som lejer automatisk har krav på en aflæsning, når den tidligere lejer rejser!

    • #18313
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det ser ud som om du har boet til fremleje. Forudsat dette er rigtigt, er det ikke ejendommens ejer, der retsligt er dun udlejer, men derimod lejlighedens primære lejer. – Så selvom du ganske rigtigt har krav på et varmeregnskab, så er det lejlighedens primær-lejer der skal levere det til dig, og det skal ske i hans/hendes eget navn.
      – Forvirret? Så opsøg videre udredning i dun lokale lejerforening: http://dklf.dk/lejerforeninger/

      Venlig hilsen
      Henrik Stougaard

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.