Vandskade

Viser 6 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18212
      Sandie
      Gæst

      Hej
      Nu prøvede jeg at ringe til jer igår to gange, men desværre forgæves, så nu prøver jeg her.
      Min kæreste og jeg bor i en lejlighed med tilhørende kælderrum. I torsdags d. 23 regnede det ret voldsomt. Søndag skal vi i kælderen, og opdager at der er vand i vores kælderrum. Vi havde et par kasser, tv og et bord stående på gulvet, som formodentlig har stået i vand siden torsdag. Vi går straks i gang med at få tingene væk fra gulvet, og ringer samtidig til udlejer. Vi får ikke fat i udlejer, så prøver igen. Her får vi at vide, at der først kommer skadeservice mandag og vi ellers selv skal skaffe os af med de ødelagte ting, og selv sørger for erstatning. Udlejer siger også, at der ikke vil blive foretaget yderligere. Vi har altså nu et kælderrum som er fugtigt, og lugter fælt, da vi ikke har mulighed for at åbne et vindue. Der er stadig vand i det, og der er fugtpletter på vægge. Der har stået ca. 2 cm vand i rummet, ser det ud til. I dag tirsdag kl. 10.15 har der stadig ikke været skadeservice.
      Hvordan stiller vi os? Kan vi kræve erstatning? For mig at se, er vores kælderrum jo ej heller brugbart mere, da vi ikke har nogen ide om, hvornår der kommer vand igen, og der er fugtpletter?
      På forhånd tak.

    • #18223
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det bliver svært, at gøre udlejer ansvarlig for ødelagt indbo, med mindre I kan bevise, at det er udlejers forsømmelighed, der er årsag til vandskaden. Kontakt jeres forsikringsselskab for at få erstattet dette.

      Fotografer alle genstandene og noter alle oplysninger om alder og lignende før I kasserer dem.

      Men udlejer har pligt til at sørge for at få tømt kælderen for vand.
      I kan eventuelt kræve lejenedsættelse fordi lejemålets brugsværdi er forringet. Det er også muligt, at I under alle omstændigheder betaler for meget i leje.

      Meld jer ind i en lejerforening og få bistand.

    • #18230
      Sandie
      Gæst

      Hej igen
      Nu kontaktede jeg LO i Slagelse, men uden at få noget hjælp. De mener ikke, at der er noget at hente. Jeg skal blot ringe til eget forsikringselskab, og det er det. De mener ikke, at vi kan kræve huslejenedsættelse selvom at kælderen ikke er brugbar, og at udlejer ej skal stå for leje af affugter, og sørge for at få det i orden, så det bliver brugbart igen.
      I lejekontrakten står, at der er brugsret til kælder?har det betydning for at han ikke skal sørge for noget?
      Vores lejlighed er 106 til en husleje af 6480,-
      VH Sandie

    • #18240
      Sandie
      Gæst

      Hej igen
      Nu kontaktede jeg LO i Slagelse, men uden at få noget hjælp. De mener ikke, at der er noget at hente. Jeg skal blot ringe til eget forsikringselskab, og det er det. De mener ikke, at vi kan kræve huslejenedsættelse selvom at kælderen ikke er brugbar, og at udlejer ej skal stå for leje af affugter, og sørge for at få det i orden, så det bliver brugbart igen.
      I lejekontrakten står, at der er brugsret til kælder?har det betydning for at han ikke skal sørge for noget?
      Vores lejlighed er 106 til en husleje af 6480,-
      VH Sandie

    • #18246
      Jakob Lindberg
      Moderator

      I kan prøve at spørge Roskilde lejerforening, om de vil hjælpe jer.
      Se kontaktoplysningerne under Lejerforeninger.

      Med venlig hilsen,
      Jakob Lindberg

    • #18249
      Sandie
      Gæst

      Det prøver jeg. Tak for svar

    • #18257
      Jakob Lindberg
      Moderator

      OK

Viser 6 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.