Vandopkrævning i strid med kontrakt

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Vandopkrævning i strid med kontrakt

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #17690
      Henrik L.
      Gæst

      Hej Jakob,

      Jeg har pt. en indsigelse imod et vandregnskab kørende hos Lejerbo.

      Årsagen er det er tydeligt specificeret i min kontrakt at der ikke udarbejdes separat vandregnskab og at dette er indeholdt i huslejen. Det skal dog nævnes at der i udspecificeringen af huslejen er listet at beløb til aconto vand. Dette er dog tolket som et fællesbidrag til afdelingen i og med at det tydeligt er krydset af at der ikke udarbejdes separat regnskab.

      Jeg har en indsigelse kørende, da jeg nu har modtaget et separat vandregnskab med en ekstra opkrævning.

      Denne mener jeg ikke at jeg er forpligtet til at betale, da denne opkrævning er i strid med kontrakten (der udarbejdes IKKE separat regnskab for vand).

      Det er muligt at kontrakten skal laves om grundet at dette oprindeligt er en fejl og at jeg derfor skal have tilsendt en ny til underskrivelse, men kan du kommentere på hvorvidt jeg har en sag eller ej?

      Mvh

      Henrik

    • #17693
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej Henrik
      Det ser bestemt ud som om, du har en sag. Lejekontrakten er tilsyneladende selvmodsigende.
      Men det er ikke så afgørende, hvad der står i din kontrakt. i en almen boligafdeling kan lejerne godt beslutte at overgå til individuel afregning af vand gennem et vandregnskab, uanset hvad der står i lejekontrakterne.
      Det er til genegæld afgørende, at der skal være individuelle vandmålere i alle lejlighederne. Er der ikke det, er betaling for vand en del af huslejen, og der må ikke opkræves acontobeløb til vand.
      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.