vandafledningsafgift som lejer

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen vandafledningsafgift som lejer

Viser 4 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11785
      linda madsen
      Medlem

      Vi bor til leje i et rækkehus på 120 kvm.
      2 voksne og 2 teenagere.

      Vi har intet stående i lejekontrakten vedr. vand og vandafledningsafgift.

      hvem skal betale?

      vi fik besøg af udlejer som havde modtaget en regning på 10500,- i vandafledningsafgift…. vi indvilligede i at betale og lave en ordning.

      hvad er korrekt og ikke korrekt i denne sammenhæng?

    • #11786

      Det er godt nok lige lovlig sent at spørge, når man HAR betalt: Men som du beskriver jeres lejekontrakt, så er betaling for vand og vandafledning efter loven INKLUDERET i huslejen. Du er altså desværre blevet bondefanget for 10.500 kr, som I slet ikke skulle have betalt, eller rettere sagt, som I i forvejen allerede har betalt over huslejen.

      Læs evt. mere i opslaget om vandregnskaber: http://dklf.dk/index.php/rettigheder/show/88/stikord/Vandmlere-og-vandregnskaber

      Og så vil jeg i øvrigt anbefale jer at opsøge videre assistance hos en af vores lokale lejerforeninger: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      – Der kan bestemt være en mulighed for at redde jer ud af situationen, med pengene i behold.

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

    • #18265
      karin
      Gæst

      Hej.
      Jeg betaler min vandregning som jeg plejer men opdagede så at min udlejer har bondefanget mig idet jeg IKKE skal betale for renovation da den skal være indeholdt i min husleje hvad den ikke er og jeg fik penge tilbage, men nu er mit spørgsmål så om jeg betaler for mere end jeg skal i min vand regning for jeg betaler dette:
      Vand
      Vandforbrug 20 m³ a 5,95 kr. 119,00 kr.
      Statsafgift, inkl. drikkevandsbidrag 0,67 20 m³ a 6,25 kr. 125,00 kr.
      Fast afgift 1 stk. a 100,00 kr. 100,00 kr.
      Målerafgift 1 stk. a 25,00 kr. 25,00 kr.
      Moms 25% 92,25 kr.
      Aconto i alt, vand 461,25 kr.
      Sådan er acontoraten for Afløb beregnet for perioden 01.01.2016 – 31.03.2016
      Afløb
      Vandafledningsbidrag 20 m³ a 30,90 kr. 618,00 kr.
      Fast vandafledningsbidrag pr. stik 1 stk. a 143,50 kr. 143,50 kr.
      Moms 25% 190,38 kr.
      Aconto i alt, Afløb 951,88 kr
      Så jeg vil da meget gerne høre om hvilke poster jeg ikke skal betale da min veninde har fundet ud af at det enten er statsafgift eller fast afgift som vi ikke skal betale for jeg ved min udlejer skal betale skatter og afgifter.
      mvh
      Karin Hansen

    • #18275
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hvis vandafledningsafgiften betales efter måler, og alle lejemål i ejendommen har egen måler, skal du betale denne afgift sammen med vandforbruget over vandregnskabet.
      Jeg kan ikke tage stilling til hele din regning, da det kræver yderligere oplysninger.
      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

    • #18521
      Sebastian
      Gæst

      Hej mig og min kæreste har lige fået en efter regning på vandafledning. Men der står i vores lejekontrakt at alle skatter og afgifter er med i huslejen. Og udover huslejen betaler vi 400kr i aconto vand bidrag. Er det så lejer eller udlejer der skal betale for vandafledning?
      Mvh. Sebastian

Viser 4 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.